tisdag 17 mars 2009

Ny blogg. Yayks.

Hej alla glada människor. Och ni som inte är så glada. Jag hoppas att ni kanske mår lite bättre efter att ni har varit inne på min blogg. Om inte, vänta ett par år tills jag är färdig socialsekreterare, då får ni gärna komma och hälsa på mig på mitt kontor!



Tänkte inte göra världens längsta inlägg idag. Som många människor vet som har känt mig ett tag har jag en fruktansvärd förmåga att ordbajsa. Detta till mina lärares och många andras förtret och fasa. Därför tänkte jag begränsa mig till bästa förmåga idag. Vi får väl se hur det går.



Har ätit på Jensens Böfhaus idag. Sjukt god mat! Men inget för vegetarianer ska jag kanske varna om. Bara utifall att någon vegetarian skulle läsa det här och gå till Jensens Böfhaus och förvänta er "the dinner of a lifetime" så vill jag inte att ni ska bli besvikna och bittra på mig för att jag har vilselett er då Jensens Böhaus baserar sin mat på diverse delar av olika kreatur. Men hur som, sjukt god mat! Jag och Anna var dock mest intresserade av "the all-you-can-eat-ice-cream-bar". Har ni någonsin hört något så underbart?! För fjuttiga 49 kr fick man sköta glassmaskinen själv (bara det var ju helt klart värt pengarna) och dessutom sedan spruta på hur mycket topping och strössel man ville! Jag och Anna startade vårt lilla glass-underverk med att fylla den lilla skålen till hälften ungefär med chokladsås (för att ta igen alla gånger man har blivit så besviken på glasscaféer när man bara får lite chokladsås på toppen), sedan tog vi lite glass också, mer chokladsås varvat med lite karamellsås och strössel. Blev väl i ärlighetens namn snarare all-you-can-eat-topping och så lite glass på det. Men gott var det. Och attans så effektiva vi var på att plugga efter det. Freddie fick sitt körkortsyttrande och om vi får bestämma får han faktiskt behålla körkortet. (Ja, vi skrev ett körkortsyttrande... Tydligen får socialtjänsten alla möjliga konstiga förfrågningar om yttranden hit och dit.) Och om jag får vara blygsam så tror jag faktiskt att det var det bästa körkortsyttrandet som någonsin har gjorts. Ever. Faktiskt.



Nu ska jag sätta mig och läsa lite kritisk utredningsmetodik. (ja, det finns faktiskt människor som skriver böcker om sådant också.) Och tvingar oss stackars socionomstudenter att läsa dem. (känn dig fri att fälla en tår här vid tanken på alla orättvisor som drabbar oss stackars socionomstudenter. Eller så kan du fälla en tår för något viktigare kanske. Kan ju också vara en idé. )



Ta-ta.

Inga kommentarer: