torsdag 16 april 2009

Underbara skapelse.


På påskaftonskvällen åkte jag och Emil ut till Vårdkaseberget i Sorunda för att titta på solnedgången. Jag hade ingen aning om vilken syn jag skulle få se. När man väl har klättrat upp för berget måste man runda vårdkasen för att se ut över havet och därför blir det lite av en andlös upplevelse när man kommer fram från vårdkaseberget och ser hav, hav och ännu mera hav och en otroligt vacker solnedgång.
Vi satt en lång stund och bara njöt av upplevelsen medan solen sakta sänkte sig ner bakom trädtopparna.
Kändes passande på något sätt att vi fick uppleva det på just påskafton. För hur kan någon tvivla på Guds existens efter att ha sett hans fantastiskt vackra skapelse på det här sättet...?
Gud talade till oss på påskaftonskvällen och sade; "Se mig, för här är jag. Älska mig, för det här skapade jag för dig. Minns mig, för jag offrade mig för dig."

Inga kommentarer: