onsdag 1 april 2009

Sug-plugg...

Är officiellt riktigt, riktigt trött på den här kursen. Eller ska jag säga förra kursen?!! För det här fördärvade, äckliga lilla PM:et som jag sitter och svettas med just nu är från förra kursen!?? Som vi redan har haft en salstenta på och tre inlämningsuppgifter. När de kom på sådär två veckor innan förra kursen var slut att "oj, vi har ju 10 böcker i samtalsmetodik som vi inte har tentat av dem på" så kom de på att vi måste lämna in ett PM där vi reflekterar över alla dessa böcker och alla samtalslektioner vi har haft. Och sedan kom de på att "men oj, de har ju en salstenta näst sista dagen på kursen" så då kom de på snilleblixten att vi fick en vecka till på oss... Problemet är bara att den veckan innebär 40 timmars studerande i skolan av vetenskaplig metod. Därför sitter jag nu alltså med detta enerverande PM halv nio på kvällen och försöker få min uttröttade hjärna att förstå vad reflekterande processer är. Tror ni jag lyckas bra?

Så det är alltså det jag sitter och kämpar med nu klockan halv nio på kvällen. Som tur är har jag ju bara haft en heldag i skolan tidigare med diskussioner om diskursanalyser och den normativitet som ligger i definitionen för vem som är missbrukare. *yuck*

Så, slut på gnälltösen för idag. Tack för att ni har lyssnat. Nu ska jag spotta i nävarna, dra upp ärmarna och göra slut med detta PM en gång för alla...

Adieu.

Inga kommentarer: