tisdag 5 januari 2010

Semestertider är sköna tider.

Har varit "ledig" i snart tre veckor nu och jag njuter av varje sekund. Jag behövde verkligen den här ledigheten. Jag kände att allting var tvunget att hända innan jul. Jag skulle skriva färdigt min uppsats, alla julklappar skulle inhandlas och slås in inför julen. (Vilket ju iofs är det som är roligt) Lägenheten skulle städas för att man ska kunna komma hem till en välstädad lägenhet efter man varit borta. Allt som allt kändes det lite övermäktigt just dagarna innan julafton men just nu när jag sitter här på den tredje veckan på min ledighet känns det verkligen som att det var värt det. Min uppsats är näst intill färdig, bara lite småändringar som ska göras innan den lämnas in. Lägenheten är städad så det är bara att komma hem till den och slappna av. Alla julklappar blev köpta och inslagna. Lägenheten blev pyntad och fin. Och jag har verkligen bara kunnat slappna av i tre veckor. Vi har dessutom varit bortresta till landet hela tiden där det finns massa frisk luft och tystnad och snö och vacker natur. Så skönt. Så nu är batterierna laddade inför vårens alla prövningar som C-uppsats och annat sånt som kommer den sista terminen man går i skolan. Och dessutom har vi en resa att se fram emot. Hela familjen ska resa till Italiten i slutet av April. Troligtvis (och förhoppningsvis) till Toscana och Florens där vi ska flanera i några dagar. Ska bli så roligt.

Men, men, first comes first. Nu ska vi ut i trädgården och göra upp lite eld och laga lite mat på muuriikan i det -18 grader kalla solskenet. Och det är ganska ok det också.

Inga kommentarer: