onsdag 20 januari 2010

Så vackert.



Den här första dansen är en tribute till koreografens dotter som är svårt handikappad och varken kan prata eller röra på sig men när hon ser människor dansa så lyser hennes ögon upp i glädje.

Så mycket som kan sägas genom dans. Jag älskar dans och speciellt de här två danserna och de här fyra dansarna. Finns det något vackrare än att få ta del av detta? Så jag önskar att jag hade en förmåga att förmedla någonting på samma sätt som dem.



Den här dansen är en tribute till koreografens vän som har drabbats av bröstcancer. Jag förstår inte hur de fann styrka att genomföra den här dansen men de lyckades och det är den mest minnesvärda dansen som har funnits på SYTYCD, alla säsonger. Dock gick det inte att lägga upp det klippet där man får se domarnas alla reaktioner men gå in på http://www.youtube.com/watch?v=SSolNmTF9a4 och kolla på det klippet. It's something else, I tell you...

1 kommentar:

sandra sa...

haha, nej det var inte kärnkraft utan fusion. Fråga mig dock inte i detalj vad det innebär för det kan jag inte återge :) dansen... mmmmmmm in my heart!