måndag 14 december 2009

Massa julstök.


När jag satte in min julgran så fick jag såga av de nedersta grenarna och passade på att sätta de i en egen liten burk med en liten hempysslad snöflinga på. :) Om någon skulle vara intresserad av att göra en sådan så tar ni ett gäng piprensare, snurrar det till en snöstjärna och snurrar sedan mohairgarn runt alla små piggarna. Varning dock, ganska tidsprövande projekt. Believe me.


När man ska åka bort på juldagen och vara bortrest under ett par veckor så tar man in granen så tidigt man kan för att man ska kunna njuta lite av den innan det är dags att kasta ut den.
Älskar mina julgranskulor. Inköpta på Tivoli, Köpenhamn.


Älskar mormors/farmors gamla underbara broderade lakan. Här en liten samling med kuddar i fina örngott som får pryda min säng.


Jag har köpt hyacinter för första gången i mitt liv. Får se hur det går.


Har en så fin spegel i hallen som är gjord av ett gammalt fönster från vårat hus hemma i Ryd. Har hängt en ljusslinga på den, juletiden till ära. Älskar ljusslingor. Försöker ha så många jag kan men de är så dyra tyvärr så har inte riktigt råd att bunkra så mycket som jag skulle vilja. :)


I väntan på att julen ska komma.

Inga kommentarer: