torsdag 17 december 2009

Be careful what you wish for...

Snö!!



Vart inspirerad av fina ljusstaken som pysselprinsessan hade gjort och införskaffade lite material på IKEA igårkväll för att göra en ny till mig. Vart aldrig riktigt nöjd med den förra jag hade. Så nu är allt färdigt här för att tända fjärde ljuset på söndag.
Tycker julkalendern på SVT bara känns löjliga nuförtiden och är verkligen barnprogram mer än SVTs julhälsning. Så jag och E. spenderade söndagen med att koka skinka, baka julgodis och lite annat pyssel (som kommer vara hemligt fram till julafton) med Sunes jul på i bakgrunden. Sunes jul är the one and only julkalender. Så sjukt bra. Sunes pappa rule all time. Kollade bland annat på avsnittet där han har snöbollskrig med grannfrun och springer in och gömmer sig i städskåpet. :D "Här är ju den... vi... har letat efter... (visar på dammsugarsladden). Jaha, nehe... jag... går väl tillbaka in... då... " Svensk humor när den är som absolut bäst.
Snön har kommit och det med besked. Hur mycket jag än älskar snön så vill jag faktiskt helst sitta inne i värmen idag för det blåser nåt så fruktansvärt ute. Det är 6 minusgrader, stormstyrka och en halvmeter snö som yr omkring. KALLT! Bussarna sitter fast i snön. Tågen går inte. Överallt utmed vägarna ligger det lastbilar i dikena. När snön väl kommer så kommer den rejält måste man ju medge. Fick gå ut idag kl 06.00 och hjälpa E. skotta fram bilen så han kunde ta fram kablar och starta bussen. Himla projekt. Fick springa ut i jacka och pyjamasbyxor och börja skotta för hand. Det ni. Då vaknar man ska jag tala om.

Och hur mycket jag än älskar snö så önskar jag just nu att det inte var snöstorm utan fina, torra vägar. Bara för den skull att den jag älskar har som jobb att ge sig ut just på de snöfyllda vägarna med en buss som bara allt för väl fångar den starka vinden och som är för stor och tung för att stanna eller flytta på sig om nåt skulle hända. Så om ni läser det här, be en bön för min E. att han ska hålla sig säker och välbehållen på vägarna idag.

Inga kommentarer: